Hound...
  • blog
  • boat
    • Hound
    • The Rival 34
  • crew
  • photo
  • video
  • friends
  • contact us

Szelrekord, sebessegrekord

7/31/2015

2 Comments

 
(Mivel a mai vitorlazos esemenyeket Boti Csoki gyakorlatilag konkretan vegigaludta, ezert visszaveszem a “tollat” - Szilvi)

Ma hajnal 5-kor terveztuk az indulast Umagbol Monfalconeba, a Koper-Trieszt-obol atszelesevel. Mivel azonban kb. 3-tol folyamatosan szakadt az eso, kesobbre toltuk az indulast. Reggel 8-ra az eg kitisztult, bejott az E-EK-i szel, keszulodtunk az indulasra. Az utolso napra elokerult a viharnadrag, viharkabat is, es Bence a masodik forstagra bekeszitette a fokvitorlat, hogy az erosodo szelben ne a genuat nyuzzuk reffelgetessel. Tudtuk, hogy eros E-EK szelunk lesz, remeltuk, hogy egy eles menettel at tudunk vagni az oblon. Nem sok hajo futott ki velunk egyutt a kikotobol, es a horizontot sem diszitettek a csendes idoben megszokott arbocok es vitorlak… De ha otthon var a munka, menni kell…


A kikoto szajaban 8-9 csomokat mertunk. Kierve felhuztuk a fokot, es az erosodo szelben eleg jo, eles iranyt tartva kreuzoltunk Monfalcone iranyaba. A szel azonban E-iasodott, egyre kevesbe tudtuk tartani a jo iranyt, erosodott, es mar 25-28 csomos erossegeket mertunk, hogy az egyetlen felhuzott, kis fokvitorlaval felallitottuk az egy honapos ut rekordsebesseget, 7,9 csomot! Az Isztriai-felsziget nyugati kiszogeleset elerve kiertunk a Koper-Trieszti-obol nyiltabb szakaszara, ahol a szembol jovo hullamok 5-6 m-esre felepultek, eleg surun kovetve egymast ahhoz, hogy a ket hullam amplitudoja kozott ugymond fent-fent akadhatott a kis 34 labas hajonk, elveszitve a sebesseget, igy a jo iranyithatosagot is. Mivel meg kb. 20 merfold allt elottunk, a horizont csipkesen forrt, es a tavolban halado oriasi teherszallito hajo is fol-le csapodva akkora habzo tajtekokat vetett a hullamrengetegben, ugy dontottunk, hogy a biztonsagot valasztjuk, beejtettunk, es az igy mar hatulrol jovo hatalmas hullamokat meglovagolva repultunk vissza Umag kikotojebe. (Sajnos Bencet is es engem is annyira lefoglalt az idojaras es a vitorlazas, hogy se foto, se video nem keszult a Koper-Trieszt-obol meghoditasara tett kiserletunk soran…) A monfalconei anyakikotot celzo ututnk bar celjat nem erte el, de mindenkepp nagy elmeny volt. Hound annyira gyonyoruen szelte a hullamokat, meg ilyen szelben is, megfelelo vitorlazattal annyira stabil es nagyobb erofeszites nelkul, jol kormanyozhato volt, hogy vegig en vittem a hajot. Nagyon-nagyon jot vitorlaztunk, es buszke vagyok, hogy mikozben masok meg D fele is csak bevont vitorlakkal, motorzva mertek evickelni, mi befogtuk a termeszet erejet.

Boti Csoki valahol itt csatlakozott a mai napunkhoz, mikor meglepodve konstatalta, hogy bar mintha elindultunk volna Monfalconeba, es remlene Neki nemi imbolygas, de mintha ugyan ott ebredt volna, mint ahol tegnap lefekudt aludni… Innentol a nap is nyugis volt. Meg fujt a lassankent gyengulo E-EK-i szel, deli 12-kor reggeli, napsutes, potalvas (amire foleg Botinak volt szuksege), aztan partraszallas, seta, kozert es vacsi a fedelzeten (eloetelnek erett-edes sargadinnye dalmat sonkaval, fo fogas teriyakis csirke komenyes rizzsel, salataval)

2 Comments

Egy ujabb lusta nap Boti szemevel 

7/30/2015

0 Comments

 
Mai nap a tegnapi pihi utan 21,9 tm-et tettunk meg Umagig. A legerosebb szel, amit mertunk, 18 kt volt. A szel egy darabig del-keleti iranybol fujt, majd egy jo 10 percre elallt, utana pedig vegig eszak, eszak-keleti szelek fujtak. A hullamok minden iranybol verodtek a hajonknak, de most is megbizhattunk Houndban, annyira jol szelte a hullamokat, hogy meg Zsuzsat se kellett hasznalnia senkinek :D (ugyhogy Zsuzsan a feltekenyseg jeleit veltuk felfedezni, biztos azt hitte, hogy Szilvi Tamassal - a mosogatotekno - beszelget!). Ma a jo szelnek koszonhetoen csak a horgony felhuzasanal es a bolyaraallasnal hasznaltunk motort ;) !!! Igy nagyon jo idot (5:30) es atlagsebbeseget (4 kt) futva ertunk be a kikotobe. Mikor megerkeztunk szusszantunk egyet, es kimentunk a partra kutyat setaltatni, vacsizni es kirakodovasarozni.
Boti

Szoval megerkeztunk Umagba, ezzel lenyegeben veget er az utazasunk. Ki kellett a kapitanysagon is hivatalosan lepni Horvatorszagbol. Holnap hajnalban elindulunk Monfalcone iranyaba. A mai vitorlazas amugy elegge viharos idoben telt, csak a "kisfiu" megint elment szunyokalni igy errol (is) lemaradt, es joreszt csak hirbol ismeri a tortenteket. Rizloval edesdeden tudnak fel napokat a kabinban alukalni... 
Bence

Tegnap esti vacsora: porehagymas rizotto... aki nem ismerne Julien kiraly :) Szilvinek sikerult ugy fotozni, hogy pont bevilagitott a nap egy kis resen

Picture
Picture

A megerkezes pillanatai

Kijelentkezes

Picture

Erkezik a meglepetes :)

Bucsu Horvatorszagtol 

0 Comments

Pihiiiiiiii

7/29/2015

0 Comments

 
Ezen a napon a Hound es a csapata ugy dontott, hogy a tegnapi nagy utunk utann megengedunk magunknak egy pihenonapot(meg szep, hogy ezen a napon egy tok jo szel es kicsi hullamzas volt) ;D. A pihenes abbol allt, hogy az obolben levo lakatlan szigetet meglatogattuk (ami gyonyoru lett volna, ha sajna nem lett volna tele szemettel :((( ) es kimentunk a Hounddal szembenallo beachre pihenni, ami olyan szuper volt, hogy meg kutyaknak is volt kulon strand es edesvizes tusolo!!! Szilvi, ahyogyan kiderult meggyogyult es szazaval ette a tosztokat Rizlinget meg kolesgolyoval etettuk es hulyitettuk :D. Eggyik Rizli seta alkalmaval meglatogattuk a helyi street work outot ahol a kutya teljesen beporgott :))). Igy telt el ez a megint gyonyoru nap.


Boti
0 Comments

Dog egy nap Medulin - Funtana

7/28/2015

1 Comment

 
Mai utunk soran a tegnapi orias hullamok utodjaival, a doghullamokkal kellett szembesulnunk. Ezekrol a sunyisagokrol azt kell tudnunk, hogy nem tul magasak, de nem is alacsonyak, folyamatosan jonnek es mind e kozben nincsen szel ezert logybolodunk a hullamokon, motort kell hasznalni. Ugyhogy sajna a mai nap is kellett Szilvinek Zsuzsat(nem osszekeverni Zsuzsival!!!) hasznalnia:( (Zsuzsarol azt kell tudni, hogy egy rokazo vodor, Szilvi kozeli baratnoje es tarsalgo tarsa :D). Na  tehat ilyen korulmenyek kozott mentunk Funtana obleben levo kikotobe. Meg dontottuk a leghosszabb vizen toltott idot (9h42m 35,4 merfold) :). Szerencsere ezen az uton is folviditottak minket Varia Kisasszony (Rizli) hulyesegei :D. Peldanak mindig kiturt valakit a helyerol es egyszer rault Szilvi felyere :).Viszont sajna tobb volt a rossz mint a jo, valami hirtelen nekiment a propellerunknek ut kozben!, a motor szerencsere ezutann is jol mukodott, HUH!!!. A kikoto szeleben a kis genya szel megjott, genuat tudtunk bontani :D! Igy egy oraval a tervezettnel korabban tudtunk megerkezni, es meg vilagosban horgonyozni :). Kimentunk a Dingivel bufezni es Rizlinget setaltatni. Kiderult, hogy szegeny kutya is tengeri beteg, mint a gazdaja, o is hanyt:((. A parton talalkoztunk egy hazasparral, akiknek volt egy ariadele teriere es egy kulonleges ir teriere(komolyan ilyet meg Szilvi se latott, vilagos buza szinu, szinte feher volt!!!) aki ugyan attol a Holland tenyesztotol szarmazott mint Rizling. Milyen kicsi a vilag nem :D?


Boti
1 Comment

Eeekkora hullamok Susak - Isztria

7/27/2015

3 Comments

 
Ei.:Ma sajna nem igazan tudtam aktivkodni, mert egy picit tengeri beteg lettem es aludtam, ezert a mai bejedzes egy picit rovid lesz :(.

Ma nagyon-nagyon hullamos volt a tenger (oly annyira, hogy Rizlo csak a kabinban lehetett), viszont nem a hajo hata mogul, hanem oldalrol jott a hullamzas :(. A szel viszonylag eros volt (a reggeli idojaras azt mondta, hogy 5-12 kts kozott lesz), de motor kellett ahoz, hogy a hullamzas ne sodorja a hajot, es persze elromlott a hutto rendszere a motornak, melyet Bence egy par ugyes mozdulat es karomkodas kozepette szuperul sikerult megoldania :). Isztriai-felsziget egyik obleben levo varoska, Medulin fele tartottunk. 15:42-re sikerult megerkeznunk es bolyara allnunk. Kutya seta, furdes, pihi es kora esti vacsora setaval osszekotve a parton. Kell meg mas ahoz, hogy kijozanodjunk a tengeri betegsegbol? (Na jo, FAGYI!!!, amit Szilvi jovoltabol meg is kaptam a parton :D)Vegul, de nem utolso sorban vissza megyunk a Dingivel a Houndra, es blogolas!

Ismeros Andris? :)))) mondjuk itt nem "zacsi" hanem Rizlo (akit persze senki nem engedett fel az agyra) volt a tars :)

Picture
3 Comments

Vir - Susak egy ujdonsult tengeri Moco szemevel 

7/26/2015

0 Comments

 
Ma hajnalban nagy dirrel-durral megerkezett a Bora. (reggel otkor szakado esore es villamlasra ebredtem... Bence) Mint ahogyan megszokhattuk semmi elojele nem volt, a legnyomas mero mutatoja meg se moccant. Csak a felhok alltak a Velebit tetejenel furcsan. 8-ra (mikor ugyanis igazabol folkeltunk) cak az eros szel maradt. Egy gyors Rizling seta , reggeli es vegul utanna indulaaas! Uticelnak Olib szigetet választottuk, de kesobb az uticelt jelzo tut a navigacion atraktuk Ilovik, majd Losinj végul egy gyonyoru bambusszal boritott fellaktlan szigetre: Susakra. A Bora szele egesz napra kitartott, viszont a szel iranya nem igazan meghatarozhato, mert ossze-viszza fujt es raadasul ereje gyengult es erosodott fojamatosan :D.Vegul ez az ido is meghozta a pozitivumot, a navigacio altal mert adatok kozul minden megdolt(max sebesseg:7,4 kts!!!; leghosszabb vizen toltott ido:8h22m; leghosszabb tavolsag: 39,9NM; legnagyobb atlagsebesseg: 4,8 kts)!!! Nehezkesen sikerult megerkezni az elobb emlitett szigetre, Susakra. Egy hiper gyors, rutinos ;) horgony szemle, utana meg kiusztam Rizlivel a szigetre elvegezni a dolgat , mire visszaertunk mar a „Kormanyos” (Szilvi) fozte :D a lencset es a soletet a „Kapitany”(Bence) pedig vagta a kisfilmet. 
Mikozben ettuk a vacsit megjelent egy siraly(a kovetkezokban a siralyokat jampynak fogom nevezni, mert hat nem olyanok:) ?) es lelkesen elkezdett kunyeralni , meg is lett az eredmenye Bence adott neki egy par falatot, mire Rizling egy kicsit furcsan nezett.


Ui: En Boti voltam , es mostantol ezen a heten en irom a blogot :D!!!
0 Comments

A legenyseg kiegeszult a "Kisfiuval" :)

7/25/2015

2 Comments

 
Picture
2 Comments

Ujra Vir

7/24/2015

0 Comments

 
Total szelcsendben telt az ejszaka, es a reggel is feszitett viztukros. Motorral nekiindultunk a kb. 9 merfoldes utnak at Virre, ahol holnap Bence unokaoccse, Boti csatlakozik hozzank a nyaralas utolso hetere. Az eg kisse felhos volt egesz delelott, igy ut kozben legalabb nem buggyantunk meg a tuzo naptol (amiben amugy a bimini kis, es nem mindig jo helyre eso arnyekfoltjaert harman is versengunk). Vir Ny-i obleben dobtunk horgonyt, hogy ma elintezzuk a bevasarlast, kicsit rendet tegyunk a hajon, hogy holnap eggyel tobben is elferjunk rajta. Reggel ota 3 hPa-t esett a barometer, kitisztult az eg a felhoktol. Nem tudom mi var rank, mivel a VHF radion kozvetitett idojaras jelentesrol lemaradtunk, netunk pedig ket napja nincs, hogy online ellenorizzuk az elorejelzest... A Velebitek csucsan a felhok szerencsere szetfoszlanak, nem buknak ala, ez minden esetre biztato, talan nem fordul boraba. De akkor mit hoz a barometer esese???.
0 Comments

Delutani fuvallatok 3. (Muline kis kiterokkel)

7/23/2015

0 Comments

 
Terv szerint a mar-mar menetrend szeru delutani szellel tovabb kreuzoltunk volna ugy legvonalban 12-14 merfoldet Molat szigetere. Bence delelott a szelcsendben dolgozott (es bosszankodott ezen csendesen puffogva, hogy meg a szabadsaga alatt is...), de aztan jo lendulettel elindultunk kora delutan. A Rava-csatornaban megint mertunk 15 csomos befujasokat, gyorsan ki is kreuzoltunk a ket sziget kozul, aztan mintha egy csapasra, a nyiltabb reszen el is allt a szel. Innentol hol gyengulo, hol erosodo, EK-itol ENy-ig forgolodo szelben kreuzolgattunk, neha motorlaztunk. Latva, hogy a gyengecske szelben nem erjuk el Molatot, az uticelt kozelebb hoztuk, es a Sestrunj-sziget DNy-i csucskeben talalhato Kablin horgonyzooblebe tartottunk. Sajnos a harom szarvszeru bemellyedessel is rendelkezo obolcsoport nem olyan jo horgonyzohely, mint ahogy a pilot konyv irta, ugyhogy vegul meg se kisereltunk horgonyt dobni a 18-20 m koruli melysegekbe. Ismet uticelt modositottunk - mint par oraval kesobb kiderult, nagy szerencsnkre -, irany a kb. 4 merfoldre levo Muline oble (Ugljan-sziget E-i csucsa), amit mar ismertunk, hiszen kb. 1 hete ott kotottunk partfalra. Most horgonyozni keszultunk a szep, tagas obolben.

Mivel teljesen elallt a szel, igy motorral pofogtunk Muline fele. Egy masik hajo - akit mar Rava szigetenek az egyik horgonyzoobleben is lattunk, es szinten feladta a Sestrunj sziget DNy-i oldalan a horgonyzast - megprobalt horgonyt dobni Sestruny DK-i csucskenek obleben, szinten sikertelenul, majd minket lekeresztezve haladtak Ok is Ugljan fele, csak mintha egy kicsit delebbre levo obolbe, mint mi. Este f7 korul dobtunk horgonyt, a napkozbeni E-iasbol a szelcsend utan teljesen D-ibe atfordult, enyhe szelben. Meglepetesunkre a Pasman-sziget oblebol, 2 nappal korabbrol mar ismeros norvegok is itt voltak. Hogy meg ilyenkor is izzaszto hosegtol szabaduljunk kicsit, csobbantunk egyet a tengerben. Mikor beugrottunk, enyhe szel fujt. Mire "letusoltunk", mar szabaly szeruen uszni kellett a lehorgonyzott hajo mellett, hogy a szel es az aramlat el ne sodorjon bennunket. Kimasztunk a dekkre, es elindult a D-i szelroham (nem jugo, nem volt felho elojele, es nem fokozatosan epult fel, csak fel nap alatt 3 hPa eses a barometeren jelezte a valami kozeledtet, de a barometer mar el is kezdett visszaemelkedni). Hirtelen, kb 15-20 perc alatt epult fel a szel, a max. amit mertunk 25,5 csomos lokes volt. Minden horgonyzo hajo felbolydult, legalabb egy ember a cockpitben a kormanyallashoz allt, volt, aki leuszott ellenorizni a horgonyat, volt, akinek a hajojat ledobott horgonnyal sodorta a szel az obolbol kifele. A mi horgonyunk, amit meg epp a szelroham elott, idoben erkezve dobtunk, szerencsere jol tartott. A nyilt vizrol egymas utan menekultek be a vitorlasok, akik szabad bojat mar nem talaltak, igy vagy horgonyt probaltak dobni, vagy a motort jaratva igyekeztek kivarni a hirtelen vihar veget, vagy megkisereltek beallni a szukos partfalra, ahol 1-2 hely meg akadt. Ezek kozott a bemenekulo hajok kozott volt az is, akivel aznap mar tobb obolben is talakoztunk es lattuk sikertelen horgonyzasi probalkozasaikat. A vihar vegul ugy kb 1,5 ora utan elallt, indulhatott a Rizling setafuvar, keszult a cukkinis-paradicsomos pasta.
0 Comments

Delutani fuvallatok 2. (Rava szigete)

7/22/2015

0 Comments

 
Pasman szigetenek deli csucskebol ismet csak a delutani szellel futottunk ki. Mivel szombatra ujra Viren kell lennunk, hogy Bence unokaoccset, Boticsokit felvegyuk, igy el kellett indulnunk visszafele eszaknak. Jo E-ibol ENy-iba forgo, majd tovabb Ny-iasodo, szelben kreuzoltunk (mentunk 4,5-5 csomos sebessegeket). Rava szigetenek Ny-i oldalat vettuk celba, mert itt tobb horgonyzo es bojazo oblot is jelez a pilot konyv. A Rava es Dugi Otok kozotti csatornaban Dugi Otok magas, kopar hegyein lebukva ugy felgyorsulnak a Ny-ias szelek, hogy mar 13-15 csomo koruli befujasokat mertunk, es a mostani ut alatti sebessegrekordot dontottunk: 7,5 csomoval kreuzoltunk a kiszemelt Vela Rava oble fele. Az obolbe beerve mintha masik foldreszre csoppentunk volna, a hullamzas is es a szel is teljesen megszunt Vela Rava vilagitotornyaval diszitett, kis foldnyelve mogott. Este 6kor az 5 db lerakott boja utolsojat csiptuk el. Itt az orrot bojara, a hajofart pedig muring kotellel a parthoz kell kotni, ami nagyon nyugodt alvast biztosit. Egy vacsoraert cserebe itt sem kell bojadijat fizetni, ugyhogy Bence belekostolhatott az itteni szakacs kagylokkeszitesi tudomanyaba. A meg falucskanak sem nevezheto par hazikoval korulvett kis obol nagyon hangulatos, a tenger kristaly tiszta. Valamikepp olaszok altal felfedezett kis szigetecske, mert a vendegek tobbsege is olasz volt, a helyi horvat mellett nekik kedvezett az etlap is, es a pincerek is folyekonyan vagtak az olaszt (nem ugy, mint az angolt). A creme caramelnek mondjuk en spec nagyon orultem ;-)
0 Comments
<<Previous
    Picture

    Hound position

    Real-time position

    Click on below map to see entire 2014 voyage
    Picture

    Archives

    July 2015
    June 2015
    January 2015
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    February 2014
    November 2013
    October 2013

    Stories

    All
    2013.10 Malta - Sukosan
    2014.03 Getting Ready (NJ)
    2014.04 NJ To Jamaica
    2014.05 Jamaica To Eu
    2014.06 Hr
    2015.keszulodes
    2015.summer
    Meanwhile
    Photo
    Video

© 2014 hound.hu Minden jog fenntartva
e-mail       about us