Terv szerint a mar-mar menetrend szeru delutani szellel tovabb kreuzoltunk volna ugy legvonalban 12-14 merfoldet Molat szigetere. Bence delelott a szelcsendben dolgozott (es bosszankodott ezen csendesen puffogva, hogy meg a szabadsaga alatt is...), de aztan jo lendulettel elindultunk kora delutan. A Rava-csatornaban megint mertunk 15 csomos befujasokat, gyorsan ki is kreuzoltunk a ket sziget kozul, aztan mintha egy csapasra, a nyiltabb reszen el is allt a szel. Innentol hol gyengulo, hol erosodo, EK-itol ENy-ig forgolodo szelben kreuzolgattunk, neha motorlaztunk. Latva, hogy a gyengecske szelben nem erjuk el Molatot, az uticelt kozelebb hoztuk, es a Sestrunj-sziget DNy-i csucskeben talalhato Kablin horgonyzooblebe tartottunk. Sajnos a harom szarvszeru bemellyedessel is rendelkezo obolcsoport nem olyan jo horgonyzohely, mint ahogy a pilot konyv irta, ugyhogy vegul meg se kisereltunk horgonyt dobni a 18-20 m koruli melysegekbe. Ismet uticelt modositottunk - mint par oraval kesobb kiderult, nagy szerencsnkre -, irany a kb. 4 merfoldre levo Muline oble (Ugljan-sziget E-i csucsa), amit mar ismertunk, hiszen kb. 1 hete ott kotottunk partfalra. Most horgonyozni keszultunk a szep, tagas obolben.
Mivel teljesen elallt a szel, igy motorral pofogtunk Muline fele. Egy masik hajo - akit mar Rava szigetenek az egyik horgonyzoobleben is lattunk, es szinten feladta a Sestrunj sziget DNy-i oldalan a horgonyzast - megprobalt horgonyt dobni Sestruny DK-i csucskenek obleben, szinten sikertelenul, majd minket lekeresztezve haladtak Ok is Ugljan fele, csak mintha egy kicsit delebbre levo obolbe, mint mi. Este f7 korul dobtunk horgonyt, a napkozbeni E-iasbol a szelcsend utan teljesen D-ibe atfordult, enyhe szelben. Meglepetesunkre a Pasman-sziget oblebol, 2 nappal korabbrol mar ismeros norvegok is itt voltak. Hogy meg ilyenkor is izzaszto hosegtol szabaduljunk kicsit, csobbantunk egyet a tengerben. Mikor beugrottunk, enyhe szel fujt. Mire "letusoltunk", mar szabaly szeruen uszni kellett a lehorgonyzott hajo mellett, hogy a szel es az aramlat el ne sodorjon bennunket. Kimasztunk a dekkre, es elindult a D-i szelroham (nem jugo, nem volt felho elojele, es nem fokozatosan epult fel, csak fel nap alatt 3 hPa eses a barometeren jelezte a valami kozeledtet, de a barometer mar el is kezdett visszaemelkedni). Hirtelen, kb 15-20 perc alatt epult fel a szel, a max. amit mertunk 25,5 csomos lokes volt. Minden horgonyzo hajo felbolydult, legalabb egy ember a cockpitben a kormanyallashoz allt, volt, aki leuszott ellenorizni a horgonyat, volt, akinek a hajojat ledobott horgonnyal sodorta a szel az obolbol kifele. A mi horgonyunk, amit meg epp a szelroham elott, idoben erkezve dobtunk, szerencsere jol tartott. A nyilt vizrol egymas utan menekultek be a vitorlasok, akik szabad bojat mar nem talaltak, igy vagy horgonyt probaltak dobni, vagy a motort jaratva igyekeztek kivarni a hirtelen vihar veget, vagy megkisereltek beallni a szukos partfalra, ahol 1-2 hely meg akadt. Ezek kozott a bemenekulo hajok kozott volt az is, akivel aznap mar tobb obolben is talakoztunk es lattuk sikertelen horgonyzasi probalkozasaikat. A vihar vegul ugy kb 1,5 ora utan elallt, indulhatott a Rizling setafuvar, keszult a cukkinis-paradicsomos pasta.
Mivel teljesen elallt a szel, igy motorral pofogtunk Muline fele. Egy masik hajo - akit mar Rava szigetenek az egyik horgonyzoobleben is lattunk, es szinten feladta a Sestrunj sziget DNy-i oldalan a horgonyzast - megprobalt horgonyt dobni Sestruny DK-i csucskenek obleben, szinten sikertelenul, majd minket lekeresztezve haladtak Ok is Ugljan fele, csak mintha egy kicsit delebbre levo obolbe, mint mi. Este f7 korul dobtunk horgonyt, a napkozbeni E-iasbol a szelcsend utan teljesen D-ibe atfordult, enyhe szelben. Meglepetesunkre a Pasman-sziget oblebol, 2 nappal korabbrol mar ismeros norvegok is itt voltak. Hogy meg ilyenkor is izzaszto hosegtol szabaduljunk kicsit, csobbantunk egyet a tengerben. Mikor beugrottunk, enyhe szel fujt. Mire "letusoltunk", mar szabaly szeruen uszni kellett a lehorgonyzott hajo mellett, hogy a szel es az aramlat el ne sodorjon bennunket. Kimasztunk a dekkre, es elindult a D-i szelroham (nem jugo, nem volt felho elojele, es nem fokozatosan epult fel, csak fel nap alatt 3 hPa eses a barometeren jelezte a valami kozeledtet, de a barometer mar el is kezdett visszaemelkedni). Hirtelen, kb 15-20 perc alatt epult fel a szel, a max. amit mertunk 25,5 csomos lokes volt. Minden horgonyzo hajo felbolydult, legalabb egy ember a cockpitben a kormanyallashoz allt, volt, aki leuszott ellenorizni a horgonyat, volt, akinek a hajojat ledobott horgonnyal sodorta a szel az obolbol kifele. A mi horgonyunk, amit meg epp a szelroham elott, idoben erkezve dobtunk, szerencsere jol tartott. A nyilt vizrol egymas utan menekultek be a vitorlasok, akik szabad bojat mar nem talaltak, igy vagy horgonyt probaltak dobni, vagy a motort jaratva igyekeztek kivarni a hirtelen vihar veget, vagy megkisereltek beallni a szukos partfalra, ahol 1-2 hely meg akadt. Ezek kozott a bemenekulo hajok kozott volt az is, akivel aznap mar tobb obolben is talakoztunk es lattuk sikertelen horgonyzasi probalkozasaikat. A vihar vegul ugy kb 1,5 ora utan elallt, indulhatott a Rizling setafuvar, keszult a cukkinis-paradicsomos pasta.