Egesz telen ment a felkeszules, tervezes
Megoldando feladatok:
-fortsag
-vitorlak javitasa
-gazrendszer rendberakasa
-elektromossag rendberakasa
-horgonycsorlo-lanc problema megoldasa
-melysegmero
-a beazas miatt a padlo deszkakat fel kellett ujitani
A forstaggal vegul is szerencsenk volt (ugy amugy kb mindennel :)). Olaszorszagban megalkudtunk egy hasznlatra, ugyan realtiv jo aron, viszont az egy “noname" volt. De ugy voltunk vele, hogy egy markas a tobbszorosebe kerulne, igy maradtunk ennel a verzional. Egyszer csak kaptunk egy hivast, hogy egy balatoni hajorol leszerelnek egy Furlex-et, ami egy eves, es majdnem annyiert odaadnak egy ev garanciaval, mint az olaszt. Nem sokat gondolkoztunk, mert egy noname-mel ellentetben egy Furlexnek szuper az alkatresz ellatottsag+szerviz hattere. Tapasztalatbol ez rengeteget szamit (az alaktresz utanpotlas), foleg ha egy ilyen oreg hajorol van szo.
A gazrendszerrel tulajdonkeppen csak menet szabvany problemank volt, amire a magyar “szakember” nemes egyszeruseggel csak annyit mondott, hogy ez nem megoldhato, cserelni kell a komplett rendszert. Kerdezem ugyan mar miert? Mert ilyen nincs a katalogusban :)))) Na tobb se kellett, par perc gondolkozas, egy jo esztergalyos es kb. harom ezer forint... es kesz is, ugyan nincs katalogus szama, de mukodik.
Az elektromossag egy kulon historia. Volt tobb akku is a hajon, amibol az egyik rossz volt. De raadasul nem is voltak rendesen kotve stb. stb. Ez komolyabb beavatkozast igenyelt. Itt jott nagy segitsegemre Csabi, aki egy elektro zseni. Vele terveztuk ujra a hajo komplett elektromossagat, par extraval kiegeszitve. Lett - a teljessseg igenye nelkul - melysegmero (nem allitom, hogy elengedhetetlen, de most, hogy van es mukodik elkepeszto boldogsagot erzek) aztan akkutoltottseg-merok, fogasztas mero (ezek mind extrak, lehet mondani, hogy tok felesleges kutyuk, viszont azt vettem eszre, hogy mivel latom pl. a fogyasztasunkat, igy sokkal jobban takarekossagra osztonoz. Csak egy pelda: a konyhaban led lampa eg, az orrkabinban hagyomnyos izzos. Majdnem a haromszorosat fogyasztja az utobbi.) Aztan lett szuper “magnonk" is :) raadasul olyan, amit a cockpibol is lehet vezerelni. Az uj kutyuknek kellett valamifele kapcsolo tabla. Ezzel is szerencsem volt, mert Csabi gyartatott a sajat hajojaba de oda kicsinek bizonyult, igy nekem adta.
A horognylac gond is vegul megoldodott, sajnos a komplett lancot ujra kellett cserelni, mert nem stimmelt a meret.
Aztan lettek meg aprosagok mint a cockpitbe asztal, osszecsukhato bringak, uj kikoto kotelek stb.
Megoldando feladatok:
-fortsag
-vitorlak javitasa
-gazrendszer rendberakasa
-elektromossag rendberakasa
-horgonycsorlo-lanc problema megoldasa
-melysegmero
-a beazas miatt a padlo deszkakat fel kellett ujitani
A forstaggal vegul is szerencsenk volt (ugy amugy kb mindennel :)). Olaszorszagban megalkudtunk egy hasznlatra, ugyan realtiv jo aron, viszont az egy “noname" volt. De ugy voltunk vele, hogy egy markas a tobbszorosebe kerulne, igy maradtunk ennel a verzional. Egyszer csak kaptunk egy hivast, hogy egy balatoni hajorol leszerelnek egy Furlex-et, ami egy eves, es majdnem annyiert odaadnak egy ev garanciaval, mint az olaszt. Nem sokat gondolkoztunk, mert egy noname-mel ellentetben egy Furlexnek szuper az alkatresz ellatottsag+szerviz hattere. Tapasztalatbol ez rengeteget szamit (az alaktresz utanpotlas), foleg ha egy ilyen oreg hajorol van szo.
A gazrendszerrel tulajdonkeppen csak menet szabvany problemank volt, amire a magyar “szakember” nemes egyszeruseggel csak annyit mondott, hogy ez nem megoldhato, cserelni kell a komplett rendszert. Kerdezem ugyan mar miert? Mert ilyen nincs a katalogusban :)))) Na tobb se kellett, par perc gondolkozas, egy jo esztergalyos es kb. harom ezer forint... es kesz is, ugyan nincs katalogus szama, de mukodik.
Az elektromossag egy kulon historia. Volt tobb akku is a hajon, amibol az egyik rossz volt. De raadasul nem is voltak rendesen kotve stb. stb. Ez komolyabb beavatkozast igenyelt. Itt jott nagy segitsegemre Csabi, aki egy elektro zseni. Vele terveztuk ujra a hajo komplett elektromossagat, par extraval kiegeszitve. Lett - a teljessseg igenye nelkul - melysegmero (nem allitom, hogy elengedhetetlen, de most, hogy van es mukodik elkepeszto boldogsagot erzek) aztan akkutoltottseg-merok, fogasztas mero (ezek mind extrak, lehet mondani, hogy tok felesleges kutyuk, viszont azt vettem eszre, hogy mivel latom pl. a fogyasztasunkat, igy sokkal jobban takarekossagra osztonoz. Csak egy pelda: a konyhaban led lampa eg, az orrkabinban hagyomnyos izzos. Majdnem a haromszorosat fogyasztja az utobbi.) Aztan lett szuper “magnonk" is :) raadasul olyan, amit a cockpibol is lehet vezerelni. Az uj kutyuknek kellett valamifele kapcsolo tabla. Ezzel is szerencsem volt, mert Csabi gyartatott a sajat hajojaba de oda kicsinek bizonyult, igy nekem adta.
A horognylac gond is vegul megoldodott, sajnos a komplett lancot ujra kellett cserelni, mert nem stimmelt a meret.
Aztan lettek meg aprosagok mint a cockpitbe asztal, osszecsukhato bringak, uj kikoto kotelek stb.