Pasman szigetenek deli csucskebol ismet csak a delutani szellel futottunk ki. Mivel szombatra ujra Viren kell lennunk, hogy Bence unokaoccset, Boticsokit felvegyuk, igy el kellett indulnunk visszafele eszaknak. Jo E-ibol ENy-iba forgo, majd tovabb Ny-iasodo, szelben kreuzoltunk (mentunk 4,5-5 csomos sebessegeket). Rava szigetenek Ny-i oldalat vettuk celba, mert itt tobb horgonyzo es bojazo oblot is jelez a pilot konyv. A Rava es Dugi Otok kozotti csatornaban Dugi Otok magas, kopar hegyein lebukva ugy felgyorsulnak a Ny-ias szelek, hogy mar 13-15 csomo koruli befujasokat mertunk, es a mostani ut alatti sebessegrekordot dontottunk: 7,5 csomoval kreuzoltunk a kiszemelt Vela Rava oble fele. Az obolbe beerve mintha masik foldreszre csoppentunk volna, a hullamzas is es a szel is teljesen megszunt Vela Rava vilagitotornyaval diszitett, kis foldnyelve mogott. Este 6kor az 5 db lerakott boja utolsojat csiptuk el. Itt az orrot bojara, a hajofart pedig muring kotellel a parthoz kell kotni, ami nagyon nyugodt alvast biztosit. Egy vacsoraert cserebe itt sem kell bojadijat fizetni, ugyhogy Bence belekostolhatott az itteni szakacs kagylokkeszitesi tudomanyaba. A meg falucskanak sem nevezheto par hazikoval korulvett kis obol nagyon hangulatos, a tenger kristaly tiszta. Valamikepp olaszok altal felfedezett kis szigetecske, mert a vendegek tobbsege is olasz volt, a helyi horvat mellett nekik kedvezett az etlap is, es a pincerek is folyekonyan vagtak az olaszt (nem ugy, mint az angolt). A creme caramelnek mondjuk en spec nagyon orultem ;-)
|
Hound positionClick on below map to see entire 2014 voyage
Archives
July 2015
Stories
All
|