Hound...
  • blog
  • boat
    • Hound
    • The Rival 34
  • crew
  • photo
  • video
  • friends
  • contact us

Szelrekord, sebessegrekord

7/31/2015

2 Comments

 
(Mivel a mai vitorlazos esemenyeket Boti Csoki gyakorlatilag konkretan vegigaludta, ezert visszaveszem a “tollat” - Szilvi)

Ma hajnal 5-kor terveztuk az indulast Umagbol Monfalconeba, a Koper-Trieszt-obol atszelesevel. Mivel azonban kb. 3-tol folyamatosan szakadt az eso, kesobbre toltuk az indulast. Reggel 8-ra az eg kitisztult, bejott az E-EK-i szel, keszulodtunk az indulasra. Az utolso napra elokerult a viharnadrag, viharkabat is, es Bence a masodik forstagra bekeszitette a fokvitorlat, hogy az erosodo szelben ne a genuat nyuzzuk reffelgetessel. Tudtuk, hogy eros E-EK szelunk lesz, remeltuk, hogy egy eles menettel at tudunk vagni az oblon. Nem sok hajo futott ki velunk egyutt a kikotobol, es a horizontot sem diszitettek a csendes idoben megszokott arbocok es vitorlak… De ha otthon var a munka, menni kell…


A kikoto szajaban 8-9 csomokat mertunk. Kierve felhuztuk a fokot, es az erosodo szelben eleg jo, eles iranyt tartva kreuzoltunk Monfalcone iranyaba. A szel azonban E-iasodott, egyre kevesbe tudtuk tartani a jo iranyt, erosodott, es mar 25-28 csomos erossegeket mertunk, hogy az egyetlen felhuzott, kis fokvitorlaval felallitottuk az egy honapos ut rekordsebesseget, 7,9 csomot! Az Isztriai-felsziget nyugati kiszogeleset elerve kiertunk a Koper-Trieszti-obol nyiltabb szakaszara, ahol a szembol jovo hullamok 5-6 m-esre felepultek, eleg surun kovetve egymast ahhoz, hogy a ket hullam amplitudoja kozott ugymond fent-fent akadhatott a kis 34 labas hajonk, elveszitve a sebesseget, igy a jo iranyithatosagot is. Mivel meg kb. 20 merfold allt elottunk, a horizont csipkesen forrt, es a tavolban halado oriasi teherszallito hajo is fol-le csapodva akkora habzo tajtekokat vetett a hullamrengetegben, ugy dontottunk, hogy a biztonsagot valasztjuk, beejtettunk, es az igy mar hatulrol jovo hatalmas hullamokat meglovagolva repultunk vissza Umag kikotojebe. (Sajnos Bencet is es engem is annyira lefoglalt az idojaras es a vitorlazas, hogy se foto, se video nem keszult a Koper-Trieszt-obol meghoditasara tett kiserletunk soran…) A monfalconei anyakikotot celzo ututnk bar celjat nem erte el, de mindenkepp nagy elmeny volt. Hound annyira gyonyoruen szelte a hullamokat, meg ilyen szelben is, megfelelo vitorlazattal annyira stabil es nagyobb erofeszites nelkul, jol kormanyozhato volt, hogy vegig en vittem a hajot. Nagyon-nagyon jot vitorlaztunk, es buszke vagyok, hogy mikozben masok meg D fele is csak bevont vitorlakkal, motorzva mertek evickelni, mi befogtuk a termeszet erejet.

Boti Csoki valahol itt csatlakozott a mai napunkhoz, mikor meglepodve konstatalta, hogy bar mintha elindultunk volna Monfalconeba, es remlene Neki nemi imbolygas, de mintha ugyan ott ebredt volna, mint ahol tegnap lefekudt aludni… Innentol a nap is nyugis volt. Meg fujt a lassankent gyengulo E-EK-i szel, deli 12-kor reggeli, napsutes, potalvas (amire foleg Botinak volt szuksege), aztan partraszallas, seta, kozert es vacsi a fedelzeten (eloetelnek erett-edes sargadinnye dalmat sonkaval, fo fogas teriyakis csirke komenyes rizzsel, salataval)

2 Comments
Chris Derrett
8/1/2015 03:34:43 am

It seems (from google translate) you are finding out that Rivals do not mind a capful of wind. "When the wind blows hard, the boat goes faster".

Reply
Bősze Szilvia
8/5/2015 06:58:09 pm

Yep, we got her running fast :-) Enjoyed it a lot

Reply



Leave a Reply.

    Picture

    Hound position

    Real-time position

    Click on below map to see entire 2014 voyage
    Picture

    Archives

    July 2015
    June 2015
    January 2015
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    February 2014
    November 2013
    October 2013

    Stories

    All
    2013.10 Malta - Sukosan
    2014.03 Getting Ready (NJ)
    2014.04 NJ To Jamaica
    2014.05 Jamaica To Eu
    2014.06 Hr
    2015.keszulodes
    2015.summer
    Meanwhile
    Photo
    Video

© 2014 hound.hu Minden jog fenntartva
e-mail       about us