Chris kijott a hidhoz elbucsuztatni a houndot, es legenyseget nagyon meghato volt! :(
Reggel szep napos idore keltunk, igy gyorsan neki tudtunk allni az utolso simitasoknak. Tegnap a rossz ido miatt nem tudtuk feltolteni a hajo viztartajait, illetve az uzemanyagtankot, ez a mai napra maradt. Ugy terveztuk hogy reggel pikk-pakk vegzunk ezekkel a dolgokkal, elszaladunk par szerszamot beszerezni, es utani a dagallyal kihajozunk a csatornabol. Ahogy lenni szokott semmi sem ment olyan siman mint ahogy gondoltuk. Eleve rengeteg ido ment az osszes viztartaly atmosasaval, feltoltesevel. Aztan leellenorizzunk minden csatlakozast, szelepet, elzarot, rogton talaltunk is harom problemat. Ebbol egyet azonnal tudtunk orvosolni. Az egyik leereszto szelep kicsit csopogott, szerencsere tudutunk venni ujat itt a kikotoben. "Hound" tortenelmi pillanat, ez elso szerelesem :)A masik kettot remelhetoleg reggel tudjuk majd orvosolni. Van egy elfagyott labpumpank ez a wc-ben a kezmosot uzemelteti, illetve ban egy szivargo csapunk a konyhaban. Valoszinuleg a tel megtette a hatsat, bar minden le volt fagyallozva. Sikerult aranylag jo szerszamokra is szert tenni, reszben Christol hasznaltakra, reszben egy hatalmas boltbol ujjakra. Teletankoltuk a hajot, elvileg 25 gallon a tartaly, de hogy tutira menjunk szereztunk meg ket extra kannat, igy osszesen 35 gallon dieselunk van. Amugy 218 ft egy liter gazolaj a kikotoben.. vettunk motorolajat, szuroket, stb. Ujra pakoltuk lenygeben az egesz hajot, de mostmar tenyleg kezd letusztulni korulottunk minden :) A szelkormannyal is babraltunk kicsit, nem volt tul jol kitalalva a kotel elvezetes a kormanyhoz, igy modositottunk azok helyet, illetve kicsereltunk ket vezeto csigat is. Ricsi kicserelte a meglevo radiot az alltala hozottra. Erre azert volt szukseg mert az O cucca tudja fogni mas hajok un. AIS jelet amit egy kis kijelzon meg is mutat. Ennek foleg ejszaka van nagy jelentosege, mert igy tudjuk erzekelni a kornyezetunkben tartozkodo nagyobb hajok pontos helyzetet, iranyat. Helyere kerult a legfontosabb biztonsagi felszerelesunk az EPIRBAndris becsulettel gondoskodik az ellatmanyozasunkrol emiatt nagyon halasak vagyunk neki. Reggelente peladaul finom kavet foz "friss" tejjel megspekelve :) :) Iadig kifejezetten valtozatos volt a menu: kinai instant leves, masneven Smack :) illetve rantotta, mindent bele Ballai modra. Ez utobbi mondjuk mind a ketszer zsenialisra sikeredett. Andris teljesen fel van porogve a horgaszatra, ma megprobalt fenekezni itt a kikotoben :) :) inkabb nem reszletezem :) Remeljuk holnap mar tenyleg minden osszeall az indulashoz. Reggel meg biztosan adunk hirt magunkrol!
Update: Pont befejeztem a mai postot, mikor ezek a tokkel utottek felkoszontottek szuletesnapom alkalmabol. Andris "lopott" egy pezsgot a repulorol mint utobb kiderult, illetve ajandekkal is keszultek. Kaptam egy oltari szuper kapitanyi bogret es egy viharsapkat. Nagyon meghato pillanat volt, koszonom Andris, Ricsi oltariak vagytok! Amig el nem felejtem, a legfontosabb :) az elmult este vegre a hajon tudtunk aludni. Teljesen jol elfertunk, mindenkinek volt kulon agya. Szerencsere van egy elektromos radiatorunk igy eleg meleget tudtunk csinalni. A mai napon a hajo rendrakasaval, illetve feltoltesevel foglalkoztunk. Legalabb 3 zsak "szemettel" lettunk konnyebbek, persze ezek a szo klasszikus ertelmeben veve (foleg hajos szemmel nezve) nem szemetek. Ugyebar hajos kornyezetben - minden majd jol lesz egyszer valamire - a felfogas, de a hely hiany miatt drasztikusnak kellett lenni :) Tegnap elott voltunk egy indiai boltban, ott mar vasaroltunk ezt-azt az utra. Chris ismet nagyon jo fej volt, ma reggel elvitt minket egy szupermarketbe, ahol minden szukseges dolgot be tudtunk szerezni. Amerikara tenyleg igaz, ha nincs kocsid akkor el vagy veszve. A bevasarlas utan elvitt minket egy hajos boltba ami relativ nincs messze a kikototol, viszont mivel dolga volt, igy mondta hogy vissza mar nem tud minket vinni a kikotobe ugyhogy gyalogolnunk kellett.... volna, de csak volna. A hajos bolt utan atsetaltunk egy masik hajos boltba, ahol nem vettunk semmit, viszont megkerdeztuk hogy merre talalunk egy un. likor boltot (amerikaban csak ilyen helyen lehet szeszkot kapni) nagyon kedvesen utba igazitottak minket es kerdeztek hogy mivel vagyunk, mondtuk hogy gyalog. Gyalog??? Igen gyalog!! hat akkor o (marmint az elado kislany) azonnal szol az apjanak, hogy vigyen minket el vasarolni :) igy is lett. Ugy hogy semmit nem vettunk naluk, a Papa elvitt egy likor shopba, megvart minket, majd lehozott a kikotobe :) Lassan-lassan kezdjuk belakni a hajot Andris (elelmezesi tiszt) fog rolunk gondoskodni hogy oltari finomakat tudjunk enni az ut alatt. Ket fronton tamad, egyreszrol instant-konzerv a strategia megfuszerezve nehany titkos osszetevovel, masreszrol teljesen elszant a halfogast tekintve. Probaltunk minden lehetoseget megadni szamara, hogy sikerrel jarjon, meglatjuk.. :) Ha minden jol megy holnap a deli dagallyal kihajozunk, es indul a nagy kaland. Reggel meg van par dolgunk, tobbek kozott tankolni, a vizkeszleteinket feltolteni. Az elorejelzes szerint kb 120 merfoldet fogunk tudni megtenni delnek, ami kb masfel nap. Ott be kell varjuk amig elvonul a hogyishivjak (ezt most szo szerint ideztem a Ricsitol :) ez a valami :) varhatoan szerda reggel fog elvonulni, igy akkor tudunk tovabb allni. Megprobalunk majd horgonyon maradni, hogy ne kelljen kikotozni. Nem tudom mikor fogunk tudni megint hirt adni magunkrol, kerdes hogy lesz vetel. A pozicionk lathatosaga ettol fuggetlen, azt folyamatosan nyomon tudjatok kovetni.
Reggel nagy nehezen vegeztunk a papir munka egy reszevel igy kivittuk a kopot egy probakorre. A kikoto nem kozvetlenul a tenger mellett van, hanem egy kis folyo torkolatanal fekszik. A tengert es a folyot egy hidpar "valasztja" el. Az egyik egy vasuti a masik egy orszaguti hid. Nagyon vicces volt, radion kellett meghivi a hid kalauzt, es kervenyezni hogy engedjen at. Chris nagyon jo fej volt mindent alaposan elmagyarazott megmutatott. Kiprobaltuk tobbek kozott a szelkormanyt, ilyennel meg nem talalkoztam, csak hallottam rola. Ez tulajdonkeppen egy "auto pilot" aminek a lenyege, hogy magatol viszi a hajot, de ami a nagy trukk benne hogy nem igenyel aramot, teljesen "analog" A designt Chris felesegenek koszonhetjuk, nem tudom Rizling mit fog szolni hozza :) Majdnem ot orat hajoztunk aranylag egesz jo szelben, a terkepen lathatjatok az utvonalunkat. Meg "igazi" tengerrel nem talakoztunk, itt az obol olyan, mintha egy koszos balatonban lettunk volna. Amugy az "analog" dolgokra visszaterve renget ilyen kutyu talalhato a hajon. Peldaul a sebesseg mero is ilyen. Van egy doboz amibol kilog egy hosszu zsinor aminek a vegen van egy propeller. Ennek a doboznak van egy felfogatasi pontja, hatul a cock pitben, nyilvan csak nyilt vizen lehet hasznalni, amugy leszereljuk es elpakoljuk. Szoval a probeller porog a vizben es egy bovdenen keresztul hajtja meg az orat. :) zsenialis! Ez a terseg erintet arapaj szempontjabol, igy limitalva volt hogy meddig tudunki a tegren lenni. Kicsit megcsusztunk az idovel, es mikor jottunk visszafele (nyelgazon, motorral) egyszer csak megfeneklettunk. Oltari szerencsenk volt mert iszabba harpott a hajo, igy nem torten semmi baj. Nagy nehezen kiszabaditottuk, majd nemsokara megint padlot fogtunk. Itt mar a genuat is ki kellett nyitni hogy le tudjuk hozni a hajot a padkarol :) Logunk a baumon, hogy kibillentsuk a hajot Egy nagyon fontos pillanat, sajnalom hogy Szilvi nem lehetett itt. A probaut vegeztevel visszajottunk a kikotobe. Most mas helyre kotottunk mint ahonnan indultunk, a holnapi tankolas illetve vizveteli lehetoseg miatt. A szomszedunk (egy igazi Junki) ajanlott Chrisnek a kozelben egy jo steak house-t. Ugy dontottunk hogy meglatogatjuk, tovabb erositve a baratsagunkat :) Laller lelekben velunk voltal, miattad veresen, ahogy szoktad :) Es talan a legontosabb vegszo a mai napra!
|
Hound positionClick on below map to see entire 2014 voyage
Archives
July 2015
Stories
All
|