Ilovik szigeterol Virre indultunk, ahol Peti baratunk csaladjaval (felesege Adri es ket kislanyuk Alma, Lola) nyaralt. Sajnos semmi szel nem volt, igy az utat vegigmotoroztuk. Kb. a 100ezredik alkalommal fogadtuk meg, hogy soha tobbet nem jovunk juliusban Horvatorszagba vitorlazni... (rekkeno hoseg, altalaban szinte semmi szel, a horgonyzohelyek, bojamezok, kikotok csordultig tomve vitorlasokkal es motoros jachtokkal, hogy du. 4-kor mar lehetoleg el kell erd a tervezett kikotohelyet, hogy meg talalj helyet, a parton egesz ejjel bombol a buli zene stbstb. Szoval legkozelebb majd inkabb szeptember.) De most vissza a napos oldalra: motorozas Ilovikrol Virre. Ketszer lattunk delfineket, sajnos nem jottek tul kozel, de azert igy is feldobott minket felbukkanasuk. Meg delutan is olyan iszonyatos hoseg volt, hogy a motort leallitottuk, kidobtunk magunk moge kotelet, es mindharman lehutottuk magunkat a tengerben. Este f7 fele dobtunk horgonyt Vir K-i oldalanak egyik obleben.
A horgonyzohelyrol besetaltunk Petiek szallasara, ahol vendegszeretetuk mellett kielveztuk a szarazfold adta apro oromoket: hus, sutogetes, sok-sok friss zoldseg, Rizlot Alma vigyazta, setaltatta.
Masnap szinten total szelcsendunk volt, de azert nekivagtunk egy kis hajokazasnak Petiekkel, akik most voltak eloszor vitorlashajon. Sajnaltuk, hogy nem a szelben, csobgas mellett suhanunk, hanem a motor pofogese nyomta kicsit el a beszelgetest, de azert igy is repult az ido. Maun szigetere mentunk, amit meg mi sem ismertunk, es ahol nagyon kellemes meglepetesben volt reszunk. Itt, a Pag es Vir szigetek kornyeken, ahol minden szarazfold kopar, Maun gyonyoru zold. Raadasul mint emlitettem lakatlan, igy a lakott szigetek strandjainak hering-effektusanak nyoma sem volt, csak birkak legelesztek beljebb a cserjes kozott. A sziget DNy-i obleben dobtunk horgonyt, kb 5-6 meteres, kristalytiszta vizben. Ilyen csodas parton meg nem voltunk az utunk alatt. Azurkek, tiszta viz, puha homokos foveny. Kiusztunk a partra, ahol kagylo es kavicsgyujtogetes kezdodott, figyeltuk a tarisznyarakok rohangalasat csigahazzal a hatukon, apro, attetszo garnelak ijedeztek a kovek kozott, nem ugy mint valami geb-felenek kinezo halak, amikbol egyik-masik majdhogynem bekuszott a labujjaink koze. A kiuszas, parti szoszoges, hajohoz visszauszas ugy kifarasztotta az aprajat, hogy ebed utan - bar nem voltak almosak es nem mentek aludni ;-) - mikozben meset mondtak nekem a kabinban, mindketten elaludtak (en en nem, en csak vigyaztam rajuk, nehogy leguruljanak B-)). Du. aztan visszamotoroztunk a viri obolbe, megint vendegeskedes, megint ejfelkor agybarogyas.
A harmadik nap meg mindig szelcsenddel indult. Karbantartos napnak neveztuk ki. Kis motorbutykoles (valami vizpumpat, meg dieselszivargast, meg tomitest, meg motortakaritast csinaltunk, de nekem fogalmam sincs ezek mik, en csak azt tudom, hogy a tomitest rettento ugyesen meg kellett rajzolnom es ki kellett vagnom pont olyanra, mint a valami alkatresznek az a resze, amire rakerult ;-).) Bence csuda izzadt es csuda olajos volt, pont mint Egy Igazi Ferfi, aki igazan ert az ilyesmihez. Imadtam erte :-). Persze a dingi motorja sem maradhatott erintetlen, Bence miszlikbe szedte, mert mindig lefulladozott a ketutemu gaz. Kipucolta a fogalmam sincs miket, gyertyat cserelt. Aztan csuda boldog voltam, hogy mind az osszes kismillio motordarabka megtalalta a maga (eredeti) helyet. Tankoltunk is. Ez nalunk ugy nez ki, hogy en bemaszom az achterba fejjel elore (a kapitanyi asztal mellett egy kis priccs szeru deszka, ahova bebujva leginkabb koporso erzete van az embernek, bar meg szerencsere nem fekudtem koporsoban, de ilyesminek tudom elkepzelni). Szoval nekem be kell maszni egy sotet, szuk helyre, Bence meg kint a cockpitben kenyelmesen ucsorogve egy csovon keresztul atonti a dieselt a tankba. En meg figyelem lent a lukban az aceltartaly telitodeset, es uvoltok, hogy hol tart a jel, tankolhat-e meg bele. Vagyis nagyon egyszeru az egesz :-). Peti volt tunder es soforszolgalatos segitseget nyujtott a nagy bevasarlasunkhoz es a kiuritett kannak feltoltesehez.
Delutanra megjott az igert szel, amiben horgonyt szedtunk es elindultunk atallni Vir Ny-i oldalara, hogy onnan masnap jobban iranyba legyen Zadar, vagy barmi kovetkezo uticel. A sziget E-i csucskeig jo szelben kreuzolgattunk, elveztuk, hogy nem jar a motor, aztan a szel ahogy jott, ugy ment, bar nem ezt jeleztek elore... Vitorlak bevonasa, motor beinditasa :-(. Mi kb. 4 ora alatt kerultuk meg a szigetet es horgonyoztunk le a Ny-i oldal obleben este f9 korul, Petiek kb. 10 perc kocsikazassal ertek oda, hogy az utolso esten egy kis idot meg egyutt tolthessunk. Ja es persze a kihagyhatatlan "Monica"-t is meglatogattuk :)
Delutanra megjott az igert szel, amiben horgonyt szedtunk es elindultunk atallni Vir Ny-i oldalara, hogy onnan masnap jobban iranyba legyen Zadar, vagy barmi kovetkezo uticel. A sziget E-i csucskeig jo szelben kreuzolgattunk, elveztuk, hogy nem jar a motor, aztan a szel ahogy jott, ugy ment, bar nem ezt jeleztek elore... Vitorlak bevonasa, motor beinditasa :-(. Mi kb. 4 ora alatt kerultuk meg a szigetet es horgonyoztunk le a Ny-i oldal obleben este f9 korul, Petiek kb. 10 perc kocsikazassal ertek oda, hogy az utolso esten egy kis idot meg egyutt tolthessunk. Ja es persze a kihagyhatatlan "Monica"-t is meglatogattuk :)